سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان غربی آغاز بکار کرد

آذربایجان غربی سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان غربی با حضور شرکت های داخلی و خارجی از ۲۸ دی تا یک بهمن ماه در محل برگزاری دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه این نمایشگاه برپا شده و از ساعت ۱۵ عصر لغایت ۲۱ شب برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر خواهد بود.

 

خسرو شهبازی،سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز ۲۸ دی ماه در این مراسم افتتاحیه تصریح کرد: در این نمایشگاه ۷۰شرکت داخلی و خارجی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان ، زنجان، یزد، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی و رضوی و همدان شرکت دارند همچنین نمایندگی هایی از کشور های روسیه، ترکیه، ژاپن و آلمان حضور دارند.

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان از قطب های برتر کشاورزی و دامپروری است، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی جزو استان های تامین کننده امنیت غذایی کشور محسوب می شود و بهشت باغات ایران تلقی می‌شود.

وی یاد آور شد: یکی از نکاتی که باید در استان مورد توجه قرار گیرد بحث اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری و راندمان تولید باتوجه به وسعت اراضی کشاورزی در استان است.

شهبازی ادامه داد: متوسط تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین ۲۸درصد است که این رقم در استان ۱۸درصد و بسیار پایین است که باید با برنامه ریزی و استفاده از آبهای مرزی به متوسط ۳۳درصد برسیم.

شهبازی اظهار کرد: در روزهای اخیر ۱۰۲میلیارد تومان تسهیلات از ردیف تسهیلات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به استان اختصاص داده شد که در راستای مکانیزه کردن تجهیزات کشاورزی هزینه خواهد شد.

ارسال یک نظر

5 × 5 =

X